Zang News

کاهش ۱۷ درصدی آلرژی کودکان استرالیا با شروع زودتر مصرف تخم‌مرغ

بر اساس یک پژوهش، معرفی تخم‌مرغ در رژیم غذایی نوزادان در سال اول زندگی طبق دستورالعمل‌های استرالیا باعث کاهش ۱۷ درصدی موارد آلرژی به تخم‌مرغ در کودکان شده است. این مطالعه توسط دانشگاه کوئینزلند و مؤسسه تحقیقات کودکان مرداک و با بررسی ۷۲۰۰ کودک در دو مطالعه جمعیتی انجام شده... (برای ادامه اسکرول کنید)
کاهش ۱۷ درصدی آلرژی کودکان استرالیا با شروع زودتر مصرف تخم‌مرغ

کاهش آلرژی به تخم‌مرغ پس از توصیه‌های تغذیه‌ای ۲۰۱۶

پژوهشی به رهبری University of Queensland¹ و Murdoch Children’s Research Institute² نشان می‌دهد نرخ آلرژی به تخم‌مرغ در میان کودکان Australia³ پس از تغییر توصیه‌های تغذیه نوزادان در سال ۲۰۱۶، ۱۷ درصد کاهش یافته است. این توصیه‌ها می‌گویند غذاهای آلرژی‌زا مانند تخم‌مرغِ کاملاً پخته در سال اول زندگی کودک وارد برنامه غذایی شود.

یافته‌ای در مقیاس جمعیت

این مطالعه که در JAMA Pediatrics⁴ در تاریخ ۸ جون ۲۰۲۶ منتشر شده، به‌عنوان نخستین پژوهشی معرفی شده که کاهش آلرژی به تخم‌مرغ را پس از اجرای این راهنماها در سطح جمعیت نشان می‌دهد. پژوهشگران داده‌های ۷۲۰۰ کودک را از دو مطالعه مبتنی بر جمعیت در استرالیا بررسی کردند تا شیوع آلرژی را قبل و بعد از ارائه توصیه‌های ۲۰۱۶ مقایسه کنند.

بر اساس نتایج، شیوع کلی آلرژی به تخم‌مرغ از ۹.۲ درصد به ۷.۶ درصد رسیده است. در گزارش آمده که بسیاری از والدین اکنون توصیه معرفی غذاهای آلرژی‌زا را حدود ۶ ماهگی دنبال می‌کنند؛ زمانی که کودک شروع به خوردن غذای جامد می‌کند.

کاهش بیشتر در نوزادان پرخطر

در کنار کاهش ۱۷ درصدی در کل جمعیت، اثر این تغییر در نوزادان پرخطر برجسته‌تر گزارش شده است. برای نوزادانی که اگزما دارند—که به‌عنوان عامل خطر شناخته می‌شود—نرخ آلرژی به تخم‌مرغ از ۳۵ درصد به ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

توصیه‌های فعلی برای والدین

گزارش می‌گوید Australia³ همچنان یکی از بالاترین نرخ‌های آلرژی غذایی را در جهان دارد و حدود یک نوزاد از هر ۱۰ نوزاد به یک یا چند ماده غذایی حساسیت دارد. در همین راستا، Australasian Society of Clinical Immunology and Allergy (ASCIA)⁵ توصیه می‌کند:

زمان‌بندی: پس از شروع خوردن غذای جامد، معمولاً حوالی ۶ ماهگی (اما نه قبل از ۴ ماهگی)، تخم‌مرغِ کاملاً پخته و کره بادام‌زمینی نرم (smooth) وارد رژیم غذایی نوزاد شود.

تنوع: مواد غذایی رایجِ ایجادکننده آلرژی مانند شیر گاو، ماهی، کنجد، گندم و مغزهای درختی هم در سال اول معرفی شوند.

تداوم: بعد از معرفی، این مواد غذایی به‌طور منظم در رژیم کودک باقی بمانند.

در این گزارش، Jennifer Koplin⁶ (استادیار/دانشیار وابسته در مرکز پژوهش سلامت کودکِ UQ) گفته است با وجود این کاهش، آلرژی به تخم‌مرغ هنوز در میان کودکان کم‌سن شایع است و پیگیری توصیه‌های تغذیه‌ای فعلی اهمیت دارد. همچنین Rachel Peters⁷ از Murdoch Children’s Research Institute² به کاهش چشمگیرتر در کودکانی که اگزما دارند اشاره کرده است.

پاورقی منابع نام‌ها

¹ University of Queensland

² Murdoch Children’s Research Institute

³ Australia

⁴ JAMA Pediatrics

⁵ Australasian Society of Clinical Immunology and Allergy (ASCIA)

⁶ Jennifer Koplin

⁷ Rachel Peters

Source: news.uq.edu.au, eurekalert.org, medicalxpress.com, youtube.com, theepochtimes.com, jamanetwork.com, breastfeeding.asn.au, medicalresearch.com, japantoday.com

Share: